Відтак всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, мають обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги українською мовою. Заклади освіти є юридичними особами, що надають освітні послуги, тобто комплекс визначених законодавством, освітньою програмою та/або договором дій, що мають визначену вартість та спрямовані, аби здобувач освіти досягнув очікуваних результатів навчання (пункт 18 частини 1 статті 1 Закону України «Про освіту»).
Українською мовою зобов’язані користуватися під час надання освітніх послуг:
- для здобуття усіх рівнів освіти;
- для отримання додаткових знань і навичок, перепідготовки, підвищення кваліфікації, здобуття нової професії та самовдосконалення;
- допоміжна діяльність у сфері освіти, надання послуг (крім навчальних), які підтримують освітній процес або системи, консультування з питань освіти та вибору освітніх напрямів, діяльність із проведення тестів та з оцінювання тестів, організацію програм обміну студентами тощо.
- спробуйте владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою;
- у разі відмови працівника, зверніться до керівництва закладу або на “гарячу лінію” установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо;
- якщо ваше право порушили, зафіксуйте факт відмови (аудіо-, відеозапис, письмове підтвердження очевидців), а також дані суб’єкта господарювання/установи (назва, місцезнаходження, контакти);
- подайте скаргу до Уповноваженого із захисту державної мови на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. або заповніть відповідну форму на сайті Уповноваженого https://mova-ombudsman.gov.ua/.