8 лютого відбулась сьома лекція в межах виробничої практики на тему «Особливості утворення та функціонування військових адміністрацій в умовах правового режиму воєнного стану».
Спікер: Лісніченко Андрій Сергійович, доктор філософії в галузі права, начальник відділу з питань діяльності місцевих органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою Управління конституційного та адміністративного законодавства Департаменту публічного права Міністерства юстиції України.
Андрій Сергійович зосередив увагу студентів на важливості діяльності військових адміністрацій, які діють на період воєнного стану, оскільки функціонування на місцевому рівні максимально наближає військові адміністрації до виявлення та вирішення проблем пов’язаних з протидією державі-агресору, підтримання життєзабезпечення у місцях компактного проживання громадян, захисті прав, свобод людини і громадянина.
Спікер наголосив, що можливість здійснювати місцеве самоврядування військові адміністрації отримують лише за наявності тимчасової окупації, оточення адміністративного центру області або у разі прийняття Верховною Радою України за поданням Президента України відповідного рішення. Так, військові адміністрації утворюються Президентом України і функціонують на рівні області, району, окремих населених пунктів або груп населених пунктів, які мають єдиний адміністративний центр (території територіальних громад).
Також, Андрій Сергійович акцентував увагу на доречності зберіганні функціонування органів місцевого самоврядування у випадку їх дієздатності, а саме вирішувати питання та проблеми місцевого значення в інтересах місцевих жителів з подальшим посиленням взаємодії з військовими адміністраціями і військовим командуванням.
Так само, на лекції була розкрита проблематика утворення та діяльності військових адміністрацій, наголошувались пропозиції пов’язані з покращенням нормативно-правового регулювання адміністративно-правого статусу військових адміністрацій.
У підсумку, студенти задали питання Андрію Сергійовичу, які стосувались основних принципів формування та організації військових адміністрацій, які відображають вимоги міжнародного гуманітарного права; утворення органів влади на тимчасово окупованих територіях; покращення функціонування військових адміністрацій тощо.